Pitää muka niin kiirettä, ettei ole ehtinyt kirjoittelemaan. Nyt kuitenkin iskussa jälleen...


Niinhän siinä sitten tosiaan kävi, että tämä tyyppi jätti leikin kesken. Sain muutamaa päivää myöhemmin viestin, että olet ihan hyvä tyyppi, mutta... Just joo. Pahimmat pelkoni ovat siis toteutumassa, että en saa tautini ja rehellisyyteni vuoksi koskaan enää seksiä.

Oikeasti, eihän sen tyypin ja minun jutusta olisi koskaan yhtään mitään tullut. Niin moni juttu oli pielessä tai ainakin sellainen, että en olisi pidemmän päälle sitä kestänyt. Mutta olisihan se kiva ollut olla toisen seurassa. Nyt onkin ollut vähän mieli maassa ja yksinäinen olo jutun päätyttyä. Jos nyt mitään juttua edes oli.

Olen uskaltautunut myös kertomaan herpeksestä muutamalle luottoystävälleni. Hassua miten kaikki ovat varmoja siitä, että kantavat itsekin virusta, kun ovat keskustelleet kanssani ja kuulleet faktoja taudista. Eräs tyttöystäväni kertoi olleensa seksisuhteessa miehen kanssa, jolla on tämä virus. He olivat harrastaneet seksiä aina ilman kumia, paitsi kerran, kun miehellä oli ollut virus aktiivisena. Tämä ystäväni ei kuitenkaan ole itse koskaan saanut mitään oireita, mutta eihän se tietysti mitään tarkoita. Aika hassua kyllä, että he olivat paneskelleet kumin kanssa viruksen ollessa aktiivinen ja tietoa ei ole, että se olisi tarttunut.

Toinen ystäväni oli taas sitä mieltä tarinani kuultuaan, että minun kannattaisi heittäytyä siihen 80 % sakkiin, joka kantaa virusta, mutta ei itse tiedä sitä. Niinpä. Kyllähän tässä kovasti miettii, että miten sitä jatkossa toimisi. Rehellisyys ei ainakaan ensimmäisellä kerralla kannattanut. Vaikka eihän tämä tyyppi sanonut tuota selkeäksi syyksi. Tietysti aika läpinäkyväähän se oli, kun asenne muuttui heti sen jälkeen, kun hän asiasta kuuli.

Vähän harmitti se, että en kertonut hänelle vapaaehtoisesti enempää. Sanoinhan hänelle, että hän voi kysyä jos haluaa, minulla ei ole mitään salattavaa. Ei hän kysynyt ja sen nyt tietää, minkälaisen tarinan hän on itsekseen päässään saanut aikaan. Yleisestihän todetaan, että mitä useampi kumppani, sen todennäköisempää on, että saa sukupuolitaudin. Hän varmaan luulee, että olen maannut kaikkien testosteronia vähänkin enemmän tuottavien yksilöiden kanssa. Ehkä tästä ainakin oppii jotain...

Olen kyllä miettinyt aika paljon tuota paljastamishommaa ja sen ajankohtaa. Pitäisikö siitä olla kertomatta niin kauan kuin tulee aiheelliseksi harrastaa seksiä ilman kumia? Vai pitäisikö olla kertomatta koskaan? Olen myös miettinyt jotain säälittävää kauhutarinaa, miten olen saanut viruksen lapsena hoitotädiltä, jolla on ollut huuliherpes ja joka on sen minulle "antanut" vaippaa vaihtaessaan. Olisiko se helpompi hyväksyä silloin? Olisin viaton uhri. Ja vaikka riski tartuntaan olisi yhtä suuri, siihen suhtautuisi silti eri tavalla. Kaikkia tarinoita on siis mielessä liikkunut. No tuon vaipanvaihtotarinan hylkäsin kyllä, koska silloinhan periaatteessa vanhempienikin pitäisi tietää minun kantavan virusta. Olisiko vähän noloa, jos joku mies ottaisi sen joskus puheeksi vaikka äitini kanssa.. Huhhuh!

En tiedä miten tästä jatkaisin. Nyt ei ole kyllä kauheasti väliäkään, koska potentiaalisia seksikavereita ei ole näköpiirissä. Paitsi Hemmo. Hän se on ollut sitkeä ja jättänyt kokonaan käymästä lääkärissä oireitaan helpottamassa. On kai tuokin tietty eräs tapa kieltää itseltään totuus, että joku tauti olisi ollut: kun sitä ei ole todettu eikä diagnoosia varmennettu, ei ole sairastanutkaan mitään. En tiedä hänen asenteestaan kyllä tarkasti, mutta kyllähän joku saattaisi asian noinkin kääntää. Ilmankos herpes sitten leviää... Hän on siis kovasti ehdotellut sukupuolista kanssakäymistä. Minä en oikein tiedä. Ensinnäkin hän tykkää suuseksistä ja on joka kerta halunnut laueta suuhun, kun ollaan jotain harrastettu. Minuapa ei kyllä kiinnosta saada herpestä yläpäähänikin. Kyllä tässä alapäätouhussa on ollut jo shokkia kylläkseen.

Onneksi Hemmo on nyt reissussa kauempana, ettei minun tarvitse vielä päättää. Tai kieltäytyä. Sekin tuntuu hassulta: "sori, en voi enää harrastaa seksiä sun kanssa, kun olet sairastanut sukupuolitaudin, jonka minä tartutin." Ihme dilemmoja koko maailma täynnä.